14. ma 11.2011
Heräsimme maanantaiaamuna ja jatkoimme elektroniikka–asennuksia. Toiveissa oli vielä saada muutakin kuin kompassi tähän ei-Kolumbus-ylitykseen. Kulkuvalot alkavat saada uuden juonen, eikä huomenna ole enää asennusruuvit ja –mutterit täkkivahtien jaloissa, toivottavasti. Tutka saatiin toimimaan mutta GPS-signaalia ei jostain syystä saatu toimimaan. Keskiviikoksi saatiin Simrad–asentaja paikalle, toivottavasti tulee?!
Syödessämme puolelta päivin ARC-erikoistarjousta (joka oli sama kuin listahinta), kertoi kipparimme tar den billigaste -jutun: Herlin tai Wallenberg ajoi spinnulla leuhkasti sisään Hangon itäsatamaan eivätkä gastit saanet pallokasta kovassa kelissä alas lähestyessään laituria. Hauskaa riitti siihen saakka, kun tarjoilijatar kysyi otatteko Mojitot. Totta kai otimme ja niin oli taas selvä päivä takana.
Itse asiassa kipparin mukaan emme tehneet maanantaina mitään, vaan istuimme Sailors Barissa. Tämä ei suinkaan pitänyt paikkaansa, vaan olimme lähettämässä uima-altaan alapuolella, klubillamme, eilisen päivän blogia. Siellä oli erinomainen sauna. Sepon ja Jussin testatessa Iridium–satelliittipuhelinta, muu gastisto oli illalla ARC-tutustumistilaisuudessa luomassa uusia kirikeppejä tulevalle seilauksella. Myöhemmin illalla koko gastisto tutustui turkulaiseen 55-jalkaiseen one-off -veneeseen nimeltä Adelante, jossa oli sauna ja kaikki.
15. ti 11.2011 TURVALLISUUSTARKASTUS
Tiistaiaamuna auringon sarastaessa kippari lähti aamulenkille ja muut jatkoivat nukkumista. Yhdeksän aikaan alkoi kaikki olla hereillä ja aamupalat nautittuna ja asennukset jatkuivat. Kalle ja Anssi virittivät juhlaliputuksen ja Gran Canaria –lipun, tosin viimeisen väärin päin. Seppo ja Jussi asensivat pari lukkoplokia ja muutamia köysiä. Myös grab pack ja muut turvatarkastukseen tarvittavat varusteet käytiin läpi, jotta kaikki löytyisi. Tarinat kertoivat ARC:n turvatarkastuksen olevan melko tiukka, mutta meillä kaikki meni kyllä sujuvasti ja vain pari huomautusta ja ehdotusta saatiin jotka saadaan kyllä kuntoon ilman ongelmia. Ei siis ongelmia, tosin koko miehistö joutui allekirjoittamaan vastuuvapautuksen ARC-järjestäjille pelastuslautan suhteen.
Turvallisuustarkastuksen jälkeen käytiin sitloodassa läpi turvallisuusasioita. Nyt on teoriassa kaikki turvallisuuteen liittyvät asiat käyty läpi, huomenna yritetään päästä merelle testaamaan purjeita ja ”mies yli laidan” –proseduuria.
Kohta, juuri illan hämärryttyä, on tarkoitus siirtyä clubille saunomaan ja lähettämään blogia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti